- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Nyt dansk hotelkoncept

Byens Hotel er navnet på en kommende række gode førende hoteller i bygninger med historie og karakter i store danske provinsbyer. Det første medlem genåbner om et års tid.

4-stjernede Jørgensens Hotel i Horsens er første medlem af det nye koncept under navnet Byens Hotel.

Bag det nye koncept er administrerende direktør for og ejer af Dragsholm Slot i Nordsjælland, Mads Hylleholt Bøttger, og Claus Fribo, hotelchef på Dragsholm Slot. Sammen med brødrene Price står de også bag Price-restauranterne.

Ideen til Byens Hotel kom, da de nye ejere af Jørgensens Hotel i Horsens tidligere i år kontaktede Mads Hylleholt Bøttger og Claus Fribo på Dragsholm Slot, om de kunne tænke sig at stå for driften af Jørgensens Hotel i det flere hundrede år gamle Lichtenbergske Palæ. Hotellet gik konkurs i december sidste år og er nu i gang med en storstilet renovering til mange millioner kroner af den historiske bygning i Horsens inden hotellet genåbner om et års tid.

Til at få hele konceptet til at køre har initiativtagerne ansat Christian Deijenberg som Chief Operating Officer, COO. Den 52-årige svensker har en bred fortid i den danske hotelbranche hos Hotel d’ Angleterre, hvor han blandt andet var hotelchef, Choice Hotels, Scandic Hotels, blandt andet som regionsdirektør på Sjælland, og senest Vejrø Gruppen med for eksempel Hotel Stella Maris i Svendborg.

Danmarks nyeste hotel-brand
”Byens Hotel er Danmarks nyeste hotel-brand. Vi har ikke et tal for, hvor mange hoteller vi skal have, men vi har krav til hvem der skal med ombord,” siger svenske Christian Deijenberg til STANDBY.dk og fortsætter:

”Hotellerne skal have den rigtige beliggenhed, de skal have sjæl og historie – og skal ligge i større provinsbyer som hoteller i nærkontakt med og værdsat af lokalmiljøet. Mange bygger nye hoteller i navnlig København og Aarhus – Byens Hotel går den anden vej og fokuserer på de øvrige store provinsbyer.”

Christian Deijenberg siger Byens Hotel ”er i markedet” og at konceptet er blevet delvist kendt i branchen efter man entrerede med Jørgensens Hotel. Byens Hotel vil blandt andet samarbejde med OTA’er (Online Travel Agencies) om at promovere sine hoteller i udlandet. “Vi skal altså ikke være et nyt Best Western eller Small Danish Hotels,” siger Christian Deijenberg.

”Vi har fået mange henvendelser, men kontakter også selv hoteller. Vi skal ikke være ejere af bygninger, men stå for driften og hele konceptet,” siger Christian Deijenberg og tilføjer: ”Nogle hoteller kan måske være ”lidt trætte” og have brug for nye vitatimer til atter at komme op i omdrejninger.”

Relaterede artikler:

Kendt hotel skifter navn

Kendt københavner-hotel har store byggeplaner

Hotelhandel til 81 millioner kroner