- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Nyt PR-bureau målrettet dansk turisme

Med afsæt i det danske PR- og kommunikationsbureau Related åbnes nu et nyt bureau, First Coffee, der skal specialisere sig i den danske turisme- og oplevelsesbranche.

Med ombord i First Coffee er eksperter i blandt andet brugeroplevelser, digital markedsføring, visuel kommunikation, kreativ konceptudvikling og produktudvikling, hedder det i pressemeddelelse.

Related, der har hovedkontor i Aarhus, er med adskillige internationale og nationale rejsemål på kundelisten blandt de førende nordiske bureauer i turismebranchen. Disse tæller blandt andet Dubais Turistråd, Portugals Turistråd, Maltas Turistråd og Irlands Turistråd.

Nu søsætter Related et nyt bureau, First Coffee, som skal specialisere sig i den danske turisme- og oplevelsesbranche. Og First Coffee er allerede kommet godt fra start med blandt andet et brandingprojekt for Destination Limfjorden.

Selvom Related de seneste år primært har håndteret PR, kommunikation, kampagner og events for store udenlandske rejsemål, er den danske turisme- og oplevelsesindustri ikke helt fremmed territorie, siger Relateds direktør, Henrik Koch:

”Vi har gennem tiden arbejdet for blandt andet Visit Gudenaa, Hærvejen, Destination Sydvestjylland, Jysk Rejsebureau og Benns.”

Klar til mange opgaver
Ifølge pressemeddelelsen skal First Coffee hjælpe danske destinationer og aktører inden for oplevelsesindustrien med digital markedsføring og kommunikation – herunder digital strategi, kampagner samt design og analyse af brugeroplevelser. Samtidig kan man ved at trække på kommunikations- og PR-specialisterne i Related også løse strategiske kommunikations- og brandingopgaver.

Henrik Koch tror, at det i de kommende år bliver vigtigere end nogensinde at positionere sig over for de danske turister.

”Med coronapandemien har danskernes rejsemønstre og -præferencer ændret sig. Hvordan en destination agerer de kommende par år, kan være afgørende for destinationens udvikling i de kommende ti år. Særligt for danske destinationer og aktører giver pandemien formodentlig helt nye muligheder for at vinde markedsandele,” vurderer han.

Garvede bureaufolk ombord
For at kunne give den danske turisme- og oplevelsesbranche den bedst mulige rådgivning om deres oplevelseskommunikation, har Henrik Koch fået to erfarne bureaufolk med ombord i First Coffee.

Dennis Østergaard er partner i First Coffee, mens Thomas Andersen bliver en del af virksomheden per 1. februar. Dennis Østergaard har 15 års erfaring med digital kommunikation, mens Thomas Andersen er ekspert i design thinking, oplevelsesøkonomi og brugeroplevelser.

Og om navnet, First Coffee, siger bureauets kommercielle direktør, Dennis Østergaard:

”Kaffe er synonym med gode oplevelser og hyggelige minder. Det er nærvær, relationer og tid til hinanden. En kort pause fra hverdagens jag. First Coffee er brygget sammen for at skabe digitale oplevelser og virkelige minder, som gæsterne mærker og husker. Med fokus på involvering, tid og overskud. Det gælder både i relationen mellem destinationerne/aktørerne og gæsterne – og i samarbejdet mellem os og vores kunder.”

Relaterede artikler:

PR-bureau åbner analysefirma for rejsebranchen

Dubai skifter atter nordisk turist-repræsentant

Ny PR-mulighed for skandinaviske rejsemål