Det nye koncept ”Inbound Services” tilbyder blandt andet markedsføring af destinationer og turismeoplevelser i Skandinavien, indenfor regionen eller i udlandet. Det kan for eksempel være regioner med danske ferieboliger. Arkivfoto: Henrik Baumgarten.

Ny PR-mulighed for skandinaviske rejsemål

Det danske GSA-bureau Atlantic Link udvider sit forretningsområde til nu også B2B-markedsføring af skandinaviske destinationer i eller udenfor Skandinavien.

”Inbound Services by Atlantic Link” hedder det nye forretningskoncept fra danske Atlantic Link, der hidtil har været kendt som salgs- og repræsentationsbureau for en række blandt andet nordamerikanske destinationer og hotelkæder.

Mere end 20 års erfaring med markedsføring af udenlandske produkter og destinationer til skandinaviske rejsebureauer, danner baggrund for at kunne tilbyde en lignende service og erfaring til danske og skandinaviske destinationer, skriver Atlantic Link om nyskabelsen ”Inbound Services” og tilføjer, at der i første omgang arbejdes med fokus på B2B salg i nær- og fjernmarkeder inden for leisure-, gruppe- og MICE-segmenterne (Meetings, Incentives, Conferences og Events, red)

”Det er ligesom vi for eksempel har repræsenteret Californien som rejsemål på det nordiske marked, så kan vi med Inbound Services tilbyde det samme for skandinaviske rejsemål og destinationer. Vi har maskinrummet og bruger blandt andet vores store database med omkring 7.000 nordiske rejsebureauagenter og 4.000 nordiske mediekontakter, herunder bloggere, influencers, freelancers og så videre,” siger Atlantic Links stifter og administrerende direktør, Karin Gert Nielsen, til STANDBY.dk

Behov for at tænke anderledes
Der er behov for at tænke anderledes når turismen til Danmark og Skandinavien skal øges. Alle har behov for at produktudvikle. Her retter Inbound Services sig mod blandt andet incomingbureauer, DMC’er, MICE og incoming-bureauer med at få gjort danske og skandinaviske destinationer og produkter tilgængelige for i første omgang lokale markeder. Senere følger nær- og fjernmarkeder, hedder det fra Atlantic Link som tilføjer: Indbound Services er dermed et tiltag, der skal booste den danske og skandinaviske turisme.

”Det er uhyre vigtigt at have et indgående kendskab til hele distributionskæden i branchen for at kunne afsætte produkter, destinationer og pakkeløsninger,” siger Karin Gert Nielsen.

Ideen startede i Nordjylland
Ideen til Inbound Services opstod sidste sommer. Her tog en række nordjyske virksomheder, kulturinstitutioner, Aalborg Lufthavn, Jammerbugt Kommune og Ålborg Kommune sammen med Atlantic Link initiativ til et marketing- og salgsfremstød på det amerikanske marked.

Projektet i Nordjylland blev startskuddet til det, der skal fungere som matchmaker mellem de lokale turismeaktører i Danmark og Skandinavien på den ene side og MICE- og incoming-burauer på den anden side, siger Karin Gert Nielsen.

Relaterede artikler:

Millionkampagne skal trække danske turister til Fyn

Incomingbureauer føler sig igen glemt af politikerne

Mere sexet navn skal markedsføre dansk destination