- STANDBY.DK - https://standby.dk -

SAS indbyder rejsebureauer til speeddating

Hvordan vælger SAS nye destinationer og hvad er EuroBonus’ fremtid? Disse og andre spørgsmål besvarer selskabet ved speeddating-arrangement i København.

Den 7. februar har SAS inviteret erhvervs- og leisurebureauer til halvdagsarrangement i København under overskriften SAS Speed Dating. Her kan deltagerne blandt andre møde repræsentanter fra SAS’ kabinebesætning, jordpersonale, marketing og netværk.

Om baggrund for tiltaget siger salgschef for SAS i Danmark, Michael Hansen, til standby.dk:

”SAS vil gerne holde tæt kontakt med rejsebureauerne; det sker blandt andet med kundebesøg, hvor vi hos bureauerne arbejder for, at SAS gerne forbliver ‘top of mind’. På sammenkomsten i København vil vi blandt meget andet forsøge at vise en bredere del af SAS. Vi vil prøve at komme bredt omkring og fortælle om alt fra hvorfor vi vælger bestemte nye ruter til hvorfor, vi bruger andre flyselskaber på mindre ruter, og hvordan vi underviser kabinepersonalet i at se passagererne smilende i øjnene.”

Samlet har SAS-koncernen 13.000 medarbejdere, der dagligt arbejder sammen på tværs af organisationen for at få kunderne i luften. Ved arrangementet i Købehavn vil SAS give de tilmeldte rejsebureauagenter mulighed for at møde nogle af de ansatte i flyselskabet, der arbejder ‘bag scenen’, hedder det i indbydelsen.

Salgschef Michael Hansen siger: ”Vi vil den 7. februar prøve at vise flyselskabets kompleksitet og samtidig præsentere nogle af vores samarbejdspartnere.”

Indbydelser til arrangementet er udsendt – der er tilmelding senest onsdag i denne uge.

Mange nye SAS-ruter
SAS afsluttede sidste efterår sit forskudte regnskabsår. Det gav det bedste driftsoverskud nogensinde, og flyselskabet gik ind i 2018 med masser af optimisme efter et resultat, der sluttede med et driftsoverskud på 1,7 milliarder svenske kroner før skat mod 1,4 milliarder kroner året før.

SAS har også mange nye ruter på vej. Selskabet har indtil nu bebudet åbning af 24 nye ruter i år, hvilket er mere end nogle andre af de europæiske fuldservice-selskaber, viste en opgørelse for nylig fra hjemmesiden anna.aero

SAS var i øvrigt sidste år atter største flyselskab i Københavns Lufthavn – med lige over 10 millioner passagerer, et fald på næsten en halv million rejsende i forhold til 2016, eller i procent: 4,6 procent færre gæster end i 2016.

Relaterede artikler:

’Hvorfor skulle Lufthansa ønske at overtage SAS?’

Hurtigere og mere fejlfri refundering af SAS-billetter

Rejsebureauer fravælger direkte ruter