- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Tysk rejsebranche klar til dansk workshop

Gennem tirsdagen kan danske rejsearrangører møde 31 tyskere leverandører af rejseydelser. Det sker ved den store årlige officielle tyske Nord Europa Workshop, der i år holdes i København.

Den tyske Nord Europa Workshop afvikles i dag, tirsdag, i Blox, Dansk Arkitektur Center, på Christians Brygge. Har danske arrangører af rejser til Tyskland ikke fået tilmeldt sig, er de alligevel velkomne til at møde op mellem klokken 9 og 17.

Og Tyskland er et vigtigt land for danske rejsearrangører, siger turistchef Bo Schou Lauridsen, Manager Nord Ost Europa hos Tysk Turist Information, Deutsche Zentrale für Tourismus:

”Tyskland er med 27 procent markedsandel af alle danske rejsende danskernes foretrukne rejseland. Det er en købestærk og interessant målgruppe, der rejser fra Danmark til Tyskland; aldersgennemsnittet er cirka 45 år, det største tema for de danske turister i Tyskland er city breaks i egen bilen og herefter med bus.”

”Der er et stort potentiale i Tyskland, der jo er et nærmarked for Danmark. Man behøver ikke flyve, men kan komme med for eksempel Flixbus, tog og egen bil. Og i Tyskland er prisniveauet typisk 30-40 procent under det danske, så der er penge at spare på for eksempel shopping, hotelovernatninger og restaurantbesøg,” siger Bo Schou Lauridsen.

Hovedparten af danskerne, omkring 70 procent, kører i egen bil til Tyskland, fulgt af busrejser, fly og tog. De fire regioner, danskerne besøger mest i Tyskland er Slesvig-Holsten, Berlin, Hamborg og Niedersachsen, regionen syd for Hamborg med blandt andet Harzen.

Fokus på ferie og MICE
Dagens tyske workshop har navnlig fokus på danske ferie- og MICE-arrangører. De kan møde 31 tyske regioner, destinationer og hoteller fra hele Tyskland. Og som en lille skævert er der også robotten Pepper, workshoppens maskot. Der ligger et meget stort potentiale for robotteknik i turist og rejsebranchen, siger turistchefen.

Blandt de tyske deltagere på tirsdagens workshop i København er A&O Hotels and Hostels, Amber Hotels, Zugspitze –Top of Germany Garmisch-Partenkirchen, Brandenburg (ved Berlin), Bremen & Bremerhaven, byen Celle, Deutsche Fachwerkstraße, Deutsche Hospitality (tidligere Steigenberger Hotel Group), Deutsches Spionagemuseum i Berlin, Freiberg, Grimm Touristik, Hannover Marketing & Tourismus, Lübeck und Travemünde, Magdeburg, Maritim Hotels og Mecklenburg-Vorpommern.

Også disse tyske turismeaktører er på plads i Blox på Christians Brygge: Lower Saxony Tourist Board, Passion Play Oberammergau 2020, Quedlinburg-Tourismus, Rüdesheim Touristik, Saxony-Anhalt, Schleswig-Holstein Tourism Board & Convention Bureau, SETT (incomingbureau), Thuringia Tourism Board, Usedom Tourism, Van der Valk Hotels & Restaurants, Victors’s Residenz Hotels, Vienna House (Berlin og Wien) samt Weissenhäuser Strand.

Relaterede artikler:

Masser af tal om danskernes ferierejser

Danskerne køber rejser online for milliarder

Stor forskel på færdselsbøder i Europa