- STANDBY.DK - https://standby.dk -

AirPlus og booking.com i samarbejde

Ved køb af ydelser hos booking.com kan AirPlus-kunder fremover benytte virtuelle kort, der er i kraftig vækst.

Booking.com har udviklet en ny løsning, der gør det muligt for AirPlus’ erhvervskunder at integrere virtuelle betalingskort, når der bookes overnatning på booking.com.

”For de rejsende bliver det en bedre oplevelse, idet de ikke skal have kortet op af lommen, når de tjekker ud. Der er taget hånd om det hele med det virtuelle kort,” siger Henrik Hellner, der er International global account manager hos AirPlus, til STANDBY.dk.

Men det er ikke kun en fordel, når der skal tjekkes ud af hotellet. Det er også en administrativ fordel både for den enkelte rejsende og for firmaet. Udgifterne bliver samlet ét sted, og den enkelte sparer tid med hensyn til rejseafregningen.

”Der bliver færre transaktioner at redegøre for ved den ansattes rejseafregning. For virksomheden er det også et plus at samle flere transaktioner i en central proces i stedet for, at den rejsende skal betale med firmakort, cash advance eller måske privat kort. Yderligere giver det mulighed for mere og bedre kontrol af virksomhedens udgifter,” siger Henrik Hellner.  

Brugen af virtuelle kort vokser
Tidligere har der været et vist forbehold ved brug af virtuelle kort, men sådan forholder det sig ikke længere.

”Som med alt nyt har der været lidt tilbageholdenhed, men det ser vi ikke så meget mere. Virtuelle kort er et af vores produkter, der vokser meget kraftigt,” siger Henrik Hellner.

Den nye løsning kan også på sigt få betydning for den enkelte virksomheds rejsepolitik.

“Hoteller et typisk en kategori som kan være svær at styre. Booking.com kan sammen med AirPlus tilbyde en fuldt integreret løsning til gavn ikke kun for virksomheden, men også for den rejsende. Det skulle hjælpe med til at rejsepolitikken bliver overholdt og lækagen bliver mindre.”

Det virtuelle AirPlus kort fungerer på den måde, at brugeren kan generere et individuelt Mastercard kontonummer, der bruges til betaling af booking.com’s ydelser.

AirPlus servicerer 51.000 virksomhedskunder, og den nye Booking.com businessløsning skulle være nem at implementere for eksisterende AirPlus-kunder. Samtidig giver løsningen den rejsende mulighed for at vælge mellem mere end 5,7 millioner indkvarteringsmuligheder.

Relaterede artikler:

Ny kreditkortløsning til erhvervsrejsende

Firmarejsende følger rejsepolitikken

Vejle Rejser i samarbejde med Booking.com