Firmarejsende følger rejsepolitikken

Mere end fire ud af fem firmarejsende oplyser at de overholder deres arbejdsgivers rejsepolitik – det siger de i hvert fald ifølge ny undersøgelse fra det globale erhvervsrejsebureau Egencia.

Undersøgelsen fra Egencia viser blandt andet, at 90 procent af erhvervsrejsende er glade for at rejse i forbindelse med arbejdet.

Ifølge Egencia har over 5.500 erhvervsrejsende fra en række lande verden over, i Norden blandt andet Sverige, deltaget i undersøgelsen om præferencer i forbindelse med reservation af erhvervsrejser.

Undersøgelsen viser, at de erhvervsrejsende foretrækker bekvemme rejsetidspunkter, praktisk hotelbeliggenhed og direkte fly – fremfor personlig komfort eller fordele, som eksempelvis at flyve Business Class eller optjene loyalitetspoint.

“Den tid er forbi, hvor virksomheder bare skar ned på deres rejseprogram i blinde”, siger Wendy White, marketingdirektør hos Egencia og fortsætter: “Den moderne rejseansvarlige ved, at rejseløsningen spiller en afgørende rolle i at udforme virksomhedskulturen.”

Bekvemmelighed har førsteprioritet
De erhvervsrejsende motiveres til at reservere bekvemmelige løsninger, som gør det muligt for dem at spare tid, siger undersøgelsen fra Egencia.

Knap en tredjedel (29 procent) ønsker at flyve direkte, og 22 procent foretrækker bekvemme flytider. Generelt ønsker de adspurgte at kunne vælge de tidspunkter, der passer dem bedst (30 procent).

Resultaterne viser også, at erhvervsrejsende foretrækker hotelløsninger med praktisk beliggenhed i sikre områder (31 procent). 23 procent af de adspurgte oplyser, at deres højeste prioritet er at reservere et hotel i overensstemmelse med rejsepolitikken. På andenpladsen, med 14 procent, ligger et godt tilbud eller en god pris.

Erhvervsrejsende ønsker medbestemmelse
De adspurgte siger også, at det vigtigste i en rejseløsning er muligheden for selv at administrere sine reservationer (48 procent) – lige fra reservationen foretages til eventuelle ændringer.

Det fremgår også, at de fleste erhvervsrejsende ønsker at overholde deres firmas rejsepolitik, 82 procent oplyser, at de altid reserverer i overensstemmelse med rejsepolitikken.

Den mest almindelige årsag til, at de erhvervsrejsende ikke reserverer i overensstemmelse med rejsepolitikken, er, at de ikke kan reservere lang tid nok i forvejen, siger 49 procent på verdensplan.

Relaterede artikler:

Rekordoverskud i danske rejsebureauer

Store forskelle på rejsebranchens NDC-parathed

Vejle Rejser i samarbejde med Booking.com