- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Brøchner Hotels får ny topdirektør fra Espresso House

Til april tiltræder Nickolas Krabbe Bjerg som administrerende direktør hos Brøchner Hotels. Her afløser han Karim Nielsen, der i weekenden oplyste til STANDBY.dk, at han stopper med udgangen af denne måned. Se artiklen herunder.

Brøchner-kæden har foreløbig seks boutiquehoteller i København med i alt 555 værelser, senest åbnede kædens største hotel, Ottilia, i Carlsberg Byen med 155 værelser.

Ifølge sin Linkedin-profil har Nickolas Krabbe Bjerg været hos kæden Espresso House som blandt andet administrerende direktør i over fem år. Svenske Espresso House, der er Nordens største kæde af sin art, overtog for et par år siden den danske kæde Baresso Coffee.

Inden da var Nickolas Krabbe Bjerg gennem et års tid i 2013 driftsdirektør for Select Service Partner i Københavns Lufthavn. Tidligere havde han fem år som blandt andet ligeledes driftsdirektør i Tivoli. Han har også i to år været salgs- og investeringschef i Euro Ejendomme, haft et år som general manager for Comwell Sorø Storkro og seks år som food- og beverage manager hos Scandic Hotels.

Vokseværk stiller nye krav
I en pressemeddelelse fra Brøchner Hotels siger hotelkædens ejer og bestyrelsesformand, Søren Brøchner-Mortensen, at han ser frem til at byde Nickolas Krabbe Bjerg velkommen på holdet:

“Fra 2011 til 2019 er Brøchner Hotels vokset til seks boutiquehoteller i København, og vores vokseværk stiller nye krav til at lede og drive forretningen. Med Nickolas’ erfaring inden for branding og drift og ikke mindst hans ledelsesstil mener vi, at han er det helt rigtige match til at fortsætte vores ambitiøse udvikling, som på sigt også skal favne vores ønske om at blive internationale.”

Det var heller ikke onsdag muligt for STANDBY.dk at få en uddybende kommentar fra Søren Brøchner-Mortensen.

Selv siger Nickolas Krabbe Bjerg i pressemeddelelsen: ”Brøchner Hotels er en virksomhed med et stærkt brand, og jeg er beæret og stolt over at få muligheden for at blive en del af et dygtigt team, som skal sikre og udbygge Brøchners stærke position i et yderst konkurrencepræget marked.

Brøchner-teamet har et godt momentum, og for at fastholde det skal vi være en attraktiv arbejdsplads, der udvikler og motiverer alle medarbejdere, så vi kan blive ved med at skabe unikke gæsteoplevelser, hvor service, bæredygtighed, kvalitet og innovation er helt afgørende faktorer.”

Relaterede artikler:

Direktørskifte i stor dansk hotelkæde

Nyt hotel giver rabatter til nabolaget

Kendt københavnerhotel bliver større