- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Kampagne skal få flere kinesiske turister til Europa

Ny kampagne skal de kommende år trække flere turister fra Kina til Europa. Parterne i initiativet fra European Travel Commission er Eurail Group, National Geographic og Travelport.

Et konsortium med togselskabet Eurail Group, magasinet National Geographic og Travelport med reservationssystemerne Galileo og Worldspan har vundet opgaven fra European Travel Commission, ETC, med at inspirere endnu flere kinesiske turister til at komme til Europa. Kampagnen bliver også i samarbejde med FN’s UNESCO.

Den nye destinationskampagne for Europa skal køre i Kina fra senere i år og gennem 2019. Den er led i, at 2018 er det europæisk-kinesiske turismeår, der afvikles i samarbejde med EU, Kinas turisme- og kulturministerium samt European Travel Commission.

Som led i fremstødet overfor de potentielle kinesiske turister skal kampagnen blandt andet fortælle om den europæiske verdensarv og at de fleste steder i Europa med seværdigheder under dette område kan besøges ved at tage toget. Derfor tilbyder kampagnen et såkaldt Eurail Pass, der giver mulighed for at køre i tog mellem 40.000 togstationer i 28 europæiske lande.

Travelports rolle i projektet er at levere medieløsninger, så kampagnens budskaber kommer så bredt ud i Kina som muligt. Det beregnes at kampagnen vil blive set af mindst seks millioner potentielle kinesiske turister, oplyser Travelport. Som led i bestræbelserne kommer National Geographic med en række videoer med inspiration på sociale medier i Kina til europæiske destinationer, de kinesiske turister kan besøge ved at bruge toget.

Ser frem til samarbejde
Om den indgåede aftale mellem Eurail, National Geographic og Travelport, siger koncernchef for European Travel Commission, Eduardo Santander:

”Det er ERV’s opfattelse, at det forslag som Eurail, National Geographic og Travelport havde udarbejdet var så unikt, innovativt og i stand til at påvirke titusinder af kinesere om at de skal holde ferie i Europa og opleve europæisk kultur. Vi ser frem til at samarbejde med teamet om at gøre det fælles EU-kinesiske turismeår til noget, der vil blive husket.”

Og Anna Au-Yeung, ansvarlig for global Destination Marketing hos Travelport tilføjer: “Vi er stolte over at vi og vores partnere er blevet valgt af ERV til at føre dette store og vigtige projekt ud i livet.”

Relaterede artikler:

Unge kinesiske turister har fokus på Danmark

Stor vækst hos Travelport

BA fordobler kinesisktalende ansatte på ruter til Kina