- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Kendt brancheprofil ombord hos DFDS

Med titel af Global Sales & Service Director i DFDS Seaways’ Business Unit Group Passenger tiltræder 45-årige Casper Puggaard i starten af januar sin nye stilling i det store danske rederi.

Casper Puggaards nye stilling hos DFDS er en helt nyoprettet sammenlægning af to hidtidige stillinger, nemlig Global Sales Director og Global Customer Service Director. I sit nye job får han globalt ansvar for salgsorganisationen på passagerdelen samt alle selskabets kontaktcentre i Europa. Alt i alt 150 medarbejdere.

Casper Puggaard afløser ikke mindst DFDS’ globale salgsdirektør på passagerområdet, Kevin Helsinghof, der med udgangen af september valgte at stoppe for at blive kommerciel direktør hos DGI Byen i København.

Casper Puggaard kender rejsebranchen fra luftfart og hotelerhvervet. Han var indtil september i år kommerciel direktør i Scandic Hotels i Danmark – men forlod Danmarks største hotelkæde efter en ændring i den danske organisationsstruktur, som han selv støttede.

Casper Puggaard nåede næsten ti år i hotelkæden. Han startede i rejsebranchen som trainee hos SAS i 1995 og nåede gennem 11 år i flyselskabet blandt andet at være route controller, Key Account Manager, produktchef og ikke mindst var han ansvarlig for SAS Danmarks Commercial Turnaround projektet i 2004-05. Han har også været kommerciel direktør i Euro-Alarm og kortvarigt marketingdirektør i daværende Sterling Airlines.

Casper Puggaard, der blandt andet har en MBA i general management, skiftede i juni 2009 luftfarten ud med hotelbranchen, først næsten otte år som salgs- og marketingdirektør hos Scandic Hotels, inden han i april sidste år blev kommerciel direktør.

Til STANDBY.dk siger Casper Puggaard: ”Jeg glæder mig rigtig meget til mit nye arbejde hos DFDS – jeg kiggede faktisk en del på DFDS, inden jeg startede i Scandic tilbage i 2009.”

Og i informationen fra DFDS om sit nye job siger Casper Puggaard blandt andet: ”Det er en spændende tid for DFDS, der på passagerområdets organisation går fra at have en lande-struktur til en global business unit-struktur. DFDS er et fantastisk varemærke med stor fokus på sine mange kunder og medarbejdere, ligesom rederiets kultur og værdier virkelig er noget, jeg ser mig selv i.”

Synergier med sammenlægning
Casper Puggaards nærmeste chef bliver Brian Thorsted Hansen, vice president for forretningsenheden Group Passenger. Brian Thorsted Hansen siger:

”Vi har besluttet at sammenlægge stillingerne som Global Sales Director og Global Customer Service Director til én stilling. Ved at samle ansvaret for disse to vigtige forretningsområder hos en og samme person får vi forøget muligheden for at dele best practices på tværs af mange vores markeder og drage fordel af synergier mellem salgsorganisationen og Customer Service-afdelingen.”

Relaterede artikler:

Direktør forlader Scandic

Fint farvel til salgsdirektør

Scandic henter direktør fra stor konkurrent