- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Ny Tivoli-direktør for kommercielle partnerskaber

39-årige Niels Jørgensen afløser underdirektør Frans Fossing, der kom til Tivoli i 2009 og nu er vendt tilbage til vinbranchen, hvor han i sommer blev kommerciel direktør i Theis Vine.

Som chef for kommercielle partnerskaber og Tivolis Erhvervsklub skal Niels Jørgensen bidrage til at udvikle nuværende og potentielle partnerskaber samt videreudviklingen af Tivolis Erhvervsklub, der tæller over 260 virksomheder. Medlemmerne indbydes til foredrag og events ligesom de gennem medlemskabet opnår en række fordele.

Niels Jørgensen har en HD i afsætning og en marketingbaggrund hos bryggeriet Royal Unibrew. Han har mange års erfaring med salg og udvikling af kommercielle partnerskaber i DBU, Dansk Boldspil-Union, hvor han blandt andet solgte hovedsponsorater til Superligaen og partnerskaber omkring landsholdet samt stod bag drift og udvikling af DBU’s erhvervsklub, Club 100. Senest kommer han fra stilling som salgschef hos det københavnske eventbureau, Nordic Event, oplyser Tivoli i pressemeddelelse.

Skal finde nye forretningsmuligheder
Tivolis underdirektør for Salg og Marketing, Michala Svane siger: ”Vi har en række kommercielle partnerskaber som vi ønsker at styrke og samtidig er potentialet stort for nye partnerskaber. Med Niels får vi en stærk kapacitet, der både kan styrke relationen til vores eksisterende partnere, men også identificere nye muligheder. Samtidig får vores medlemmer i Tivoli Erhvervsklub glæde af Niels’ store erfaring med udvikling af erhvervsnetværket.”

Selv siger Niels Jørgensen om sit nye job fra 1. oktober: ”Tivoli har de senere år ændret sig fra sæson- til helårsvirksomhed og det betyder muligheder for at pleje nuværende partnerskaber, udvikle nye koncepter og etablere nye partnerskaber. Alle har et forhold til Tivoli og det giver måske lige det lille ekstra nøk der skal til, når der skal indgås aftaler med virksomhederne.”

Niels Jørgensen bor med sin hustru og deres to børn i Næstved. Fritiden bruges udover med familien på bøger samt engelsk fodbold, navnlig Liverpool.

Tivoli er Danmarks største turistattraktion, sidste år var der 4,3 millioner besøgende, 45 procent var udenlandske turister. I sidste regnskabsår omsatte Tivoli for næsten 1,3 milliarder kroner og fik et overskud før skat på lige over 100 millioner kroner.

Relaterede artikler:

Tivoli fordobler kapacitet til møder og events

Tivoli klar med meget eksklusiv klub

Tivoli bruger 30 millioner kroner på ny forlystelse