- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Sydafrika vil øge fokus på Norden

South African Tourism, Sydafrikas nationale turistråd, vil tiltrække flere besøgende fra Norden – til det formål prøver turistrådet nu at finde partnerskab med et PR– og marketingbureau.

Sydafrika har i flere år haft fokus på det nordiske marked, nordboerne har relativt megen ferie og foretager mange udlandsrejser. Også til Sydafrika.

Dem må der gerne komme endnu flere af. Tallene for sidste år kendes ikke, men i 2017 havde Sydafrika 10,3 millioner udenlandske turister, heraf 1,6 millioner fra Europa – de 107.000 af disse kom fra Norden, en fremgang på seks procent sammenlignet med 2016, oplyser South African Tourism.

I 2017 var der over 48.500 ankomster til Sydafrika fra Sverige, knap 29.000 fra Danmark, over 19.000 fra Norge samt lidt mere end 10.000 fra Finland.

For at tiltrække flere nordiske turister søger landets nationale turistråd, South African Tourism, nu et partnerskab med ”PR– og integrerede marketingbureauer,” som det hedder for at øge antallet af ankomster til Sydafrika fra Norden.

Det oplyser South African Tourism via sit nordiske repræsentationsbureau, United Spirit Nordic, der har kontor i København.

Mange har stadig Sydafrika til gode
I en pressemeddelelse fra United Spirit Nordic om at South African Tourism gerne vil i kontakt med et nordisk PR- og marketingsfirma, hedder det blandt andet:

”Sydafrika er et land med betagende landskaber og en overflod af spændende turistattraktioner. Alligevel har mange fra den nordlige region stadig til gode at opleve Sydafrika.”

Derfor har South African Tourism via United Spirit Nordic netop udsendt et såkaldt Requests For Proposals (RFP) til nordiske marketingbureauer, der vil være med til at øge tallet af besøgene fra den nordlige region, altså de nordiske lande, samt Benelux-landene (Belgien, Holland og Luxembourg, red).

South African Tourism søger et medie- eller activationsbureau, der kan repræsentere Sydafrika i det nordlige Europa, inklusive Benelux-landene, med tilstrækkelig tilstedeværelse i den nordiske region, hedder det blandt andet i teksten. Ligeledes søges der efter et PR- og eventbureau med specifikt fokus på Norden; Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Der er ansøgningsfrister i midten af august til South African Tourism.

Relaterede artikler:

Mange til Afrika-roadshow i København

Sydafrika i gang med stort nordisk roadshow

Københavns Lufthavn håber på flere langruter