- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Thailand har workshop for rejsebureauer

Den nationale thailandske turistbureau, TAT, har indbudt danske rejsebureauer til årlig sammenkomst i København, hvor de kan møde 27 leverandører fra Thailand - plus TAT’s nye direktør for Norden.

Ved sammenkomsten i København mandag i næste uge, 29. oktober, deltager 27 leverandører af turismeydelser fra Thailand, arrangeret af TAT, Tourism Authority of Thailands, nordiske kontor i Stockholm.

Thailand er meget populær blandt nordiske turister, men konkurrencen er hård fra en række andre markeder. Det viser sidste års tal for nordiske ankomster til Thailand. Der var således sidste år tæt på 754.000 nordiske ankomster til Thailand, et fald på omkring 10.000 i forhold til 2016. Af disse ankomster sidste år var tæt på 162.000 fra Danmark, et fald på over to procent – Thailand er efter USA danske ferierejsendes næststørste oversøiske destination.

Der var sidste år i nærheden af 324.000 ankomster fra Sverige og 128.000 fra Norge, et drop på henholdsvis 2,7 og 2,4 procent. Fra Finland var der over 140.000 ankomster til Thailand sidste år – den eneste nordiske stigning med 4,6 procent sammenlignet med 2016, viser tal fra Tourism Authority of Thailand til STANDBY.dk

I dette års syv første måneder har der været tæt på 117.000 ankomster fra Danmark til Thailand, en stigning på 7,2 procent; 193.000 fra Sverige, et fald på 2,8 procent, næsten 81.000 fra Norge, minus 0,8 procent, mens der fra Finland har været tæt på 91.000 ankomster, en vækst på 7,9 procent.

Ny TAT-direktør i Norden
Tourism Authority of Thailand har i øvrigt netop fået ny nordisk direktør, der skal give TAT og dermed ikke mindst Thailand en skarpere og mere iøjnefaldende profil i de nordiske lande.

Det er Eurblarp Sriphiromya, som i over 25 år har arbejdet for TAT forskellige steder i verden. Via dette arbejde har hun fået stor indsigt i at skabe langsigtede internationale relationer og markedsføre Thailand, der har turisme som sin primære indtægtskilde.

TAT’s nyeste kampagne stammer fra i år og hedder ”Open to the new shades”, den skal præsentere Thailand som en åben og gæstfri destination med et stort udvalg af oplevelser.

”Det primære fokus de kommende år bliver bæredygtig turisme. Dette omfatter at markedsføre de mange kvalitetsprodukter og serviceydelser i de thailandske lokalsamfund og dermed sikre en bedre fordeling af indtægterne fra turisme, især for indbyggerne i landsbyerne, og samtidig forbedre de besøgendes oplevelse af Thailand,” siger Eurblarp Sriphiromya i pressemeddelelse fra TAT og tilføjer:

”For at sikre, at indtægterne bliver mere ligeligt fordelt i hele landet, og at de besøgende samtidig får endnu bedre oplevelser, har Thailand investeret i etableringen af klimavenlige højhastighedsbaner, der sikrer hurtig transport inden for landets grænser.”

Relaterede artikler:

Apollo med ny Norwegian-rute til Thailand

Thai Airways får ny nordisk chef

Thailand viste atter flaget i Danmark