Kroer i kartelaftale

Konkurrencerådet forlangt i går, at Danske Kroer & Hoteller opgiver salgs- og markedsføringssamarbejdet med en fælles mindstepris samt den berømte krocheck, hvor gæsterne tilbydes et dobbeltværelse for to i to nætter for 999 kr.
”Hvorfor skal en frivillig kæde ikke have lov til at markedsføre sig sammen og på samme måde som de store udenlandske kæder gør”, siger formanden Hilding Hvid.
Krocheckens bestemmelser om en fælles markedsføringspris er nødvendig for, at man kan foretage salg og markedsføring i udlandet. Desuden er krochecken kun et ud af en hel række af produkter, og når vore medlemmer sælger enkeltværelse til erhvervslunder, konferencer, kurser, fester, weekendophold, bestemmer kroerne selv prisen.”
Danske Kroer & Hoteller omfatter 89 selvstændige kroer og hoteller.
(Jyllands-Posten 22.12.05)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.