Færre klager over hoteller og restauranter

Mens der var 35 klager over restaurationsbranchen i 2001, var antallet i 2004 nede på 22. Samme vej er det gået for hotelbranchen, hvor antallet af klager fra 2001 til 2004 er faldet fra 19 til 6.
”Der kan være mange grunde til, at vi får færre klager end tidligere. Men en væsentlig forklaring er formentlig, at gæsterne og virksomhederne er blevet bedre til at indgå klare aftaler på forhånd. Det er den bedste måde at undgå problemer på,” siger formanden for ankenævnet, landsdommer Henrik Bitsch.

I alt modtog ankenævnet 74 klager i 2001 og 44 klager i 2004.

I 2001 fik knapt halvdelen af klagerne medhold (44 procent), mens to ud af tre (64 procent) fik medhold i deres klage i 2004.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.