Sterling topper blandt præcise flyselskaber i Københavns Lufthavn

Tallene for flyselskabers ontime-tider er ikke offentligt tilgængelige, siger Københavns Lufthavns kommunikationsdirektør, Anette Haaning, til Take Off:



”Vores performance-målinger bruger vi i den direkte dialog med vores kunder, som et værktøj til, at vi alle kan blive bedre.”



Men tallene for Sterling viser, ifølge lavprisselskabet, at



Sterlings fly fra september til november var 6 % over gennemsnittet af alle fly ud og ind af Københavns Lufthavn. Det viser beregninger fra Københavns Lufthavn for september til november i år.



De seneste tre måneder kunne 79 % af Sterlings passagerer sætte fødderne på dansk grund til tiden.



Fly til tiden er resultatet af en målrettet indsats, Sterling har iværksat for at reducere spildtid og unødige ophold for sine passagerer. Lavprisselskabets fokus på såkaldt ”On Time Performance” er sket i samarbejde med Københavns Lufthavn.



”Det er vitalt for Københavns Lufthavn, at tilbyde passagerne et højt serviceniveau. Derfor har vi indledt samarbejdet med selskaberne for at minimere ventetiden. Sterling har gjort en målrettet indsats for at leve op til passagerernes forventninger, og det er positivt at se, at den store indsats giver passagererne mindre ventetid,” siger Brian Petersen, adm. direktør i Københavns Lufthavn.



”Stabilitet, rettidighed og kortest mulig ventetid er alfa og omega, når man rejser. Vi er glade for, at vores anstrengelser er med til at sikre, at kunderne når frem til tiden,” siger Sterlings kommercielle direktør Michael T. Hansen.



Hos Sterling kan 9 ud af 10 passager hente deres bagage på transportbåndet i Københavns Lufthavn mindre end 30 minutter efter flyet er landet, hvilket er væsentligt bedre end gennemsnittet, hvor over hver tredje må vente mere end en halv time, oplyser Sterling.



Sterling har over 80 ruter i Europa og 25 Boeing 737-fly. Sterling er en del af islandske Northern Travel Holding.

Skrevet af