Rejsegarantifonden advarer mod mulig plattenslager

Advarslen mod Blue Travel & Tours, Købmagergade 2 i København, blev udsendt i dag, fredag.



Her oplyser fonden, at Blue Travel & Tours blev registreret i Rejsegarantifonden den 21. marts i år med Mohamed Sow som direktør og ejer.



Selskabet har solgt charterrejser til Bulgarien og Kroatien. Første afgang til Bulgarien er fredag den 29. juni og første afgang til Kroatien søndag den 1. juli, oplyser fonden.



Rejsegarantifonden har forgæves forsøgt at kontakte selskabet – bl.a. for at foretage et kasseeftersyn for at konstatere, om selskabets rejser kan gennemføres.



Blue Travel & Tours mødte ikke til det berammede kasseeftersyn og har i øvrigt ikke reageret på fondens henvendelser.



Dette har – sammen med andre meldinger og indikationer fra bl.a. selskabets leverandører og kreditorer – bevirket, at fonden har grund til at frygte, at selskabet ikke har til hensigt at gennemføre de solgte rejser, og at kunderne således ikke kommer af sted på ferie, hedder det.



Fonden har på denne baggrund slettet selskabets registrering i fonden. Selskabet må herefter ikke længere udbyde eller sælge pakkerejser. Selskabet har ret til at gennemføre allerede solgte rejser, men som anført ovenfor er det tvivlsomt, om selskabet har mulighed herfor.



Fonden kan ikke indgive konkursbegæring, før fonden har krav mod selskabet. Det har fonden først, hvis selskabet meddeler, at rejserne ikke kan gennemføres, eller der er rejsekunder, som ikke kommer af sted.



Fonden har ikke informationer om navne og adresser på de kunder, der har købt rejser hos selskabet, eller hvor mange kunder, det i givet fald kommer til berøre.



Fonden opfordrer derfor kunder, der har købt rejser hos Blue Travel & Tours til at sende en e-mail eller et brev til fonden med angivelse af booking-nummer, navn, adresse, telefonnummer, antal personer, afrejsedato og destination.



E-mailen bedes sendt til Dorte Lindholm på dl@rejsegarantifonden.dk.



Herefter vil fonden snarest informere kunderne om den videre udvikling i sagen.



Hvis selskabet bliver erklæret konkurs, kan fonden udbetale erstatning til de kunder, der har købt et rejsearrangement, dvs. en rejse med både fly og hotel. Hvis der kun er købt fx flybillet, har fonden desværre ikke mulighed for at erstatte kunden det indbetalte beløb, slutter pressemeddelelsen fra Rejsegarantifonden.

Skrevet af