Easyjet svigtede danske passagerer

Det engelske selskab aflyste lørdag en flyvning fra London Stansted til København. Aflysningen berørte mindst 30 danske flypassagerer, som fik at vide, at de selv måtte klare sig selv og at Easyjet første havde plads til dem på onsdag til København.

Derfor måtte passagererne, sagde de til TV 2, selv sørge for indkvartering. Easyjet ville ikke hjælpe.



Til Take Off sagde Danmarks Rejsebureauforenings direktør, Lars Thykier, søndag aften:

”Jeg så ikke indslaget. Men hvis det er rigtigt, vil jeg sige, det kan man sgu ikke tilbyde folk. Ifølge de nye EU-regler skal flyselskaber ved aflysninger drage omsorg for sine passagerer, give mad og drikke, lade dem ringe hjem, ombooke til fx et andet flyselskab og betale hotel, hvis de ikke kan komme af sted samme dag. Sker

aflysningen kort før afgang, skal hver passager ifølge reglerne have en erstatning på mindst 250 euro.”



”Den eneste undskyldning er ekstreme tilfælde, som fx snestorm i Københavns Lufthavn,” siger Lars Thykier.



Easyjets talskvinde i Danmark, Christina Schärfe fra pr-bureauet Holm Kommunikation, var søndag ikke at træffe på sin mobiltelefon.



HB

Skrevet af