Ankenævn kun for pakkerejser

En meget høj grad af tillid til rejsebranchen hænger sammen med et velfungerende Rejseankenævn, hvor kunderne kan indbringe deres klager og få dem kompetent behandlet. 20% af disse klager er rettet mod flyselskaberne, hvor Rejseankenævnet også er kommet med kendelser for eller imod de klagende. Det hører op nu, forlyder det fra DR Nyheder/Penge ifølge business.dk.

”Rejseankenævnet i sin nuværende form bliver nedlagt 1. april og erstattes af et nyt ankenævn, der udelukkende skal behandle pakkerejser”, forklarer direktøren for Danmarks Rejsebureauforening Lars Thykjær.

Forbrugerstyrelsens direktør Louise Holck:
”Jeg synes ikke det skal gå ud over forbrugerne, at man ikke kan finde ud af det i branchen”.

Lars Thykjær er skuffet, for rejsebranchen har gjort meget for at opnå et godt renommé hos forbrugerne, hvor man er troværdig og fastholder en stram politik overfor de bureauer, der overtræder reglerne, som idømmes bøder eller ekskluderes af foreningen.

Skrevet af