Ankenævn kun for pakkerejser

En meget høj grad af tillid til rejsebranchen hænger sammen med et velfungerende Rejseankenævn, hvor kunderne kan indbringe deres klager og få dem kompetent behandlet. 20% af disse klager er rettet mod flyselskaberne, hvor Rejseankenævnet også er kommet med kendelser for eller imod de klagende. Det hører op nu, forlyder det fra DR Nyheder/Penge ifølge business.dk.

”Rejseankenævnet i sin nuværende form bliver nedlagt 1. april og erstattes af et nyt ankenævn, der udelukkende skal behandle pakkerejser”, forklarer direktøren for Danmarks Rejsebureauforening Lars Thykjær.

Forbrugerstyrelsens direktør Louise Holck:
”Jeg synes ikke det skal gå ud over forbrugerne, at man ikke kan finde ud af det i branchen”.

Lars Thykjær er skuffet, for rejsebranchen har gjort meget for at opnå et godt renommé hos forbrugerne, hvor man er troværdig og fastholder en stram politik overfor de bureauer, der overtræder reglerne, som idømmes bøder eller ekskluderes af foreningen.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.