No show er dybt uanstændigt og uprofessionelt

Af Bent Bernardi Sørensen



Det tager cirka et minut at tilmelde sig et arrangement via mail eller almindelig post. Det varer lige så kort tid at framelde sig, hvis man af en eller anden grund bliver forhindret.



Denne årstid er højsæson for workshops i rejsebranchen.

Torsdag den 8. september, var der to workshops i København – arrangeret af henholdsvis Maison de la France og Sveriges Rejse- og Turistråd – begge med efterfølgende spisning.



Det var svært at være med til begge. Ved tilmeldelsen til det franske arrangement, der startede tidligst, meddelte jeg derfor, at jeg ikke ville blive til middagen. Den lod jeg svenskerne betale på Hotel Hilton. Især svampesuppen var fantastisk!



Da jeg kort før den franske middag sagde farvel og tak til værterne, bemærkede jeg, at cirka 30 tilmeldte ikke havde deltaget i arrangementet og vel heller ikke ville nøjes med at komme til middagen.



Det svenske arrangement havde ikke samlet ret mange besøgende. Lignende arrangementer i Kolding, Århus og Aalborg de tre foregående dage samlede hver aften ti gange så mange gæster fra rejsearrangører og pressen.

Det er ikke billigt for franskmændene og svenskerne at invitere til en workshop i København. Det er heller ikke for sjov!



Faktisk er den slags arrangementer en god anledning for professionelle til at mødes til gavn for begge parter.

Det er fuldt forståeligt, hvis arrangørerne føler sig til grin for dem, der tilmelder sig og udebliver uden afbud.

Jeg finder det dybt uanstændigt og uprofessionelt.



Synderne burde dels tilsendes en regning for den middag, de havde tilmeldt sig, men ikke indtog, dels burde de hænges offentligt til tørre i et fagblad som Take Off med mulighed for at forsvare sig.


Skrevet af