SITA og Servisair i partnerskab

Partnerskabet betyder, at Servisair får gavn af SITAs Horizon portefølje 30 steder i Europa og Nordamerika. Aftalen indebærer også brug af SITA DCS (Departure Control Services), samt e-ticketing og web check-in, Advance Passenger Information System (APIS) behandling, og netværksopkobling.

PassengerHandler, der tilbydes som en del af SITA DCS løsningen, kan hjælpe Servisair med at levere hurtigere check-in og en generelt forbedret service til nye flyselskabs-kunder. SITA DCS systemet vil operere over allerede eksisterende check-in programmer, deriblandt SITAs CUTE (Common Use Terminal Equipment) og andre programmer.

SITAs Horizon er en løsning, som kan give flyselskaber og lufthavne en række integrerede services, der er vigtige for at optimere IT-kapaciteten, og for at forbedre muligheden for at dele informationer i real-time. E-ticketing-delen vil hjælpe flyselskaberne med at nå IATAs 2007 deadline for afskaffelse af papirbilletter.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.