Københavns Lufthavn fornyer inventaret

Den 1. juni åbner Københavns Lufthavn en ny 16-sporet security chek-in, der fører lige ind i en ny taxfree-butik. Ombygningen er en del af en større udvidelse og modernisering af lufthavnen, der vil udvide det samlede butiksareal fra de nuværende 8.600 kvadratmeter til ca. 15.000 kvadratmeter.

Ledelsen ønsker at forny udbuddet af butikker og restauranter, så det bliver mere tidssvarende og kommer til at passe bedre til den moderne bruger af lufthavnen. Det betyder, at man i fremtiden vil se langt flere tilbud til kvinder, børn og etniske minoriteter. Andelen af kvinder i lufthavnen er på blot få år steget fra 35 pct. til 47 pct. af samtlige rejsende som følge af en eksplosiv vækst i antallet af private rejsende og kvinder på forretningsrejse. Samtidig oplever man også, at børn og etniske minoriteter udgør en større og større andel af de rejsende.

”De rejsende vil opleve, at der sker noget nyt med lufthavnen for hver gang, de kommer tilbage. Der vil til tider åbne noget nyt hver eneste måned, og der vil komme mange butikker, vi slet ikke har set før. Vi fokuserer på kundens behov, og det betyder, at der vil komme langt flere tilbud til kvinden og til børnene,” siger lufthavnens kommercielle direktør Henning Busch.

Københavns Lufthavn vil bl.a. få kæden Starbucks til Danmark, og de rejsende kan desuden forvente, at der vil komme internationale kæder som Christian Dior, Prada, Zara, Porsche Design og Armani.

(Berlingske Tidende, den 21. maj, 2007) 

Skrevet af