Sterling giver ikke penge tilbage på afbestilte lavprisbilletter

Sterling giver ikke pengene tilbage, hvis passageren afbestiller sin billet. Det oplyste lavprisselskabet ellers til Jyllands-Posten forrige søndag. Men i weekenden citerede avisen Sterlings kommercielle direktør, Stefan Vilner, for, at Sterling i stedet fratrækker et gebyr på 275 for hver afbestilt billet og indsætter resten af billetprisen på en konto hos Sterling, som kunden kan bruge til køb af ny billet indenfor et år.



Selskabet havde ellers mundtligt over for Jyllands-Posten og skriftligt over for Danmarks Rejsebureau Forening oplyst, at man refunderede pengene mod et gebyr på 275 kr. Men nu siger Stefan Vilner:



”Det ville blive for dyrt for os at udbetale pengene. Før havde vi to typer billetter, én der var væsentlig dyrere, hvor man kunne få pengene udbetalt, og én hvor man ikke kunne. Vi har nu valgt en mellemløsning, hvor vi sætter pengene ind på en konto. Det, synes vi, er en fair løsning.”

Skrevet af