Hertz Danmark i offensiven

Hertz Danmark er de første til at indrømme, at det store biludlejningsselskab ikke har førstepladsen når det gælder synlighed overfor rejsebranchen, rejse- og, incoming bureauer, hoteller osv. Den tilhører Avis Biludlejning, som har en klar større profil på det danske marked. Men den opmærksomhed – og dermed business – vil Hertz nu opsøge.



Alex Pedersen blev sidste år adm. direktør for Hertz Danmark, som også sidste forår blev et associeret selskab til Volvo Carcorporation. Hertz Danmark har også fået svenske Stefan Edefell i ledergruppen. Han blev 1. juli salgs- og marketingsdirektør for Hertz i Danmark.



”Incomingbranchen, hoteller, rejsebureauer osv. er vigtige salgskanaler for Hertz Danmark,” siger Alex Pedersen og tilføjer: ”Generelt går det frem på alle områder, men nye biludlejningsselskaber med gamle biler sat pres på priserne og driftsomkostningerne.”



”Med den nye ejerstruktur skal vi øge aktivitetsniveauet i Danmark,” siger Stefan Edefell og tilføjer: ”Vi vil nu satse på det lokale og inbound- segmenterne; gjorde vi ikke det, behøvede vi ikke en lokal salgsafdeling for Danmark. Hertz skal i gang med et meget mere aktivt salgsarbejde i Danmark. Både Avis og Europcar holder øje med, hvad vi gør, men vi har ingen interesse i en priskrig,” siger Stefan Edefell.



Læs hele artiklen om Hertz Danmark i den netop udkomne juli-udgave af Take Off, hvor vi også har minitema om netop biludlejning.

Skrevet af