Ryanair vil sparke gang i London-salg igen


Ifølge Ryanair-chefen, Michael O’Leary kan selskabet ikke være helt sikre på, at det er bombeangrebene i London, der ligger bag den nedadgående salgstendens på London-ruterne. Men han gætter på at det er tilfældet, og udtrykker samtidig bekymring for, at der kan være tale om en længerevarende effekt.

Ryanair lancerer derfor nu en markedsføringskampagne, der skal skaffe turisterne tilbage til London. Det sker ved at udbyde i alt tre mio. flysæder for 1 GBP + skatter for rejser til London i august, september og oktober. Priskampagnen bakkes op med en fem mio. GBP dyr annoncekampagne, der skal markedsføre London og andre engelske byer.

Ryanair har samtidig fremrykket lanceringen af I alt otte nye ruter, heriblandt Oslo-Liverpool og Oslo-Newcastle. Ifølge O’Leary er ruternes offentliggørelse fremskyndet for at hjælpe den engelske turisme med at komme sig oven på terror-chokket.

Skrevet af