Uretfærdigt mod British Airways

Det er altså ikke korrekt, når man i aviser og på Tv-stationer hører om 900 stk. bortkommet bagage fra Terminal 5 hver dag i Heathrow Lufthavn, som kun bruges af British Airways.



“For det første er der ikke tale om bortkommet bagage, men derimod om forsinket bagage, “skriver topchefen Willie Walsh (foto) i flyselskabets personaleblad. “For det andet er langt over halvdelen bagage, som kommer ind med for kort en overgang mellem flyene – altså hvor der officielt ikke er nogen forbindelse. Eller de er slet ikke kommet med fra afgangslufthavnen. Det er altså ikke vores skyld, ” fortsætter han.



Det er forkerte oplysninger givet af fagforeninger i lufthavnen i London.”Vore bagageforsinkelser er mere end halveret i Heathrow i forhold til sidste sommer (da var den altså også slem, red.),” skriver Walsh.



Hvad den indskrevne bagage i Terminal 5 angår, kommer 99 procent nu af sted til tiden med det rigtige fly.

Skrevet af