Ryanair kan ikke blive ved

Thomas Winkelmann kommer med sin overraskende udtalelse til Travelmole.com – han begrunder den bl.a. med, at Ryanair ikke kan tiltrække erhvervsrejsende i større omfang, fordi selskabet primært flyver mellem sekundære lufthavne – ofte langt fra byen, den rejsende skal til.



Han sagde også, at lufthavne opdager, at jo flere ruter Ryanair har, jo større tab får lufthavnene. ”Jeg tror, at Ryanairs forretningsmodel er ved at komme til en ende,” siger Winkelmann og medgiver, at krisen har givet de rette vækstbetingelser for lavprisselskaber. Krisen har gjort de rejsende mere prisfølsomme, gjort forskel på klasser på kortruteflyligegyldig og nødvendiggjort de lavest mulige distributionsomkostninger.



“Rejsende er altså klar over, at der er en samlet regning for en rejse – og de vil ikke flyve fra en sekundær lufthavn til en anden sekundær lufthavn, hvor de så oven i prisen for flybilletten måske skal leje bil for at komme til deres endelige bestemmelsessted. Det faktum afskrækker både ferie- og forretningsrejsende,” sagde Thomas Winkelmann.



Travelmole.com kunne ikke få en kommentar til hans udtalelser fra Ryanair.



Germanwings får i øvrigt dansk premiere næste år når selskabet 28. marts åbner ny rute med daglig flyvning mellem sin hovedlufthavn, Køln, og København.

Skrevet af