København vil have andel i homoseksuel turisme


Ifølge undersøgelser i den amerikanske turistindustri bruger bøsser og lesbiske næsten 370 mia. kr. årligt på ferier, og de er dermed, som befolkningsgruppe, væsentligt mere forbrugende end deres heteroseksuelle medborgere.

” Rigtig mange storbyer kappes om at få homoseksuelle turister. De bruger mange penge, når de rejser. Men de er også frontløbere. Når de vælger noget, danner de ofte en trend for den bredere befolkning”, siger informa­tionschef Mette Dahl-Jensen fra turistorganisationen Won­derful Copenhagen.

Wonderful Copenhagen vil på næste måneds rejsemesse i Berlin, ITB, være repræsenteret med en særlig stand, rettet mod homoseksuel turisme. Senere i år afgår bl.a. et krydstogt med mere end 2.000 bøsser og lesbiske fra København, og om tå er den danske hovedstad vært for World Outgames, et OL for homoseksuelle, der samtidig bliver det største idrætsarrangement til dato på dansk jord.

Skrevet af