Røde Kors og Gouda i samarbejde om kriseberedskab



Ved akutte situationer har Gouda nu fået mulighed for at udvide og styrke sit eksisterende kriseberedskab igennem samarbejde med et særligt team af krisepsykologer fra Dansk Røde Kors, der råder over et stort netværk af erfarne og professionelle krisepsykologer.



”Vi har sammensat et specialteam af krisepsykologer, der har stor erfaring med at håndtere akut krise. Vi træder til, hvis uheldet er ude, og en rejsende bliver udsat for en psykisk belastning, der kræver krisehjælp. Sammen med Gouda vil vi hjælpe 24 timer i døgnet, uanset om du er en familie på sommerferie eller forretningsrejsende”, fortæller sektionschef Jutta Helles, Dansk Røde Kors.



For Dansk Røde Kors ligger samarbejdet naturligt op af organisationens kernekompetencer; nemlig at yde førstehjælp i krisesituationer.



”Vi har de spidskompetencer, der skal til, og de er i tråd med Goudas arbejde i akutte situationer verden over”, uddyber Jutta Helles.



Hos Gouda er der store forventninger til det nye samarbejde.



”Vores samarbejde med Dansk Røde Kors betyder, at vi, trods øget aktivitet, fortsat er i stand til at levere et førsteklasses beredskab til vores kunder. Vi har et højt professionelt team, der kan rykke ud både inden for og uden for landets grænser i krisesituationer og levere en professionel indsats overfor både den tilskadekomne, de medrejsende og pårørende”, pointerer skadedirektør Jørgen Pedersen, Gouda Rejseforsikring.



Gouda forventer at indarbejde det nye tiltag i tilbuddet til rejsebranchen om overtagelse af rejsebureauers kriseberedskab og håndtering af krisesager.

Skrevet af