Ingen forbrugskrise i rejsebranchen

”Rejsebranchen styrer udenom forbrugskrisen. Det er det mønster, der tegner sig, når vi ser på aktuelle salgstal for sommeren og på de tendenser, der har kendetegnet de seneste måneder og uger. Vi har solgt markant flere sommerrejser end på samme tid i 2007, og den positive udvikling ser ud til at fortsætte. Det er både børnefamilier og par, der booker i god tid for at undgå at gå forgæves og for at få præcis det, de ønsker sig”, siger adm. direktør Jan Lockhart, Apollo.

”Den våde sommer har påvirket danskerne. Længslen efter varme er større end nogensinde, og danskerne prioriterer rejseaktivitet meget højt. Samtidig har de gennem de seneste fem-ti år vænnet sig til at rejse mere end tidligere, og det ønsker man ikke at gå på kompromis med. At rejse ud er blevet en vigtig del i det travle liv, de fleste danskere fører. Det gængse rejsemønster er, at vi rejser på charterferie om sommeren til et europæisk rejsemål, og at vi som supplement tager til varmere og ofte oversøiske himmelstrøg om vinteren. Desuden tager flere på svipture til fodboldkampe i udlandet og på rene drenge- og pigeture”, siger Jan Lockhart.

Skrevet af