Hotelkonge bliver alligevel i Danmark

Remmen Hotels Holding har droppet at sælge sine københavnske hoteller, Kong Frederik og Sophie Amalie. I stedet skal der bruges ca. 30 millioner kroner på modernisering.



Sophie Amalie skal omdannes til et designhotel, det skal være med til at fylde de tomme værelser med flere gæster, skriver Jyllands-Posten.



Hotellerne har hårdt brug for medgang, efter omsætningen er faldet 20% de seneste fire år pga. skarp konkurrence.



Sidste år sagde Henning Remmen, at han forventede at have solgt Hotel Kong Frederik og Sophie Amalie inden udgangen af 2004 – og at han ville beholde sit flagskib, d’Angleterre.

Men salget blev ved snakken, måske, sagde en kilde til Take Off, fordi Henning Remmen havde en urealistisk ide om, hvor meget han kunne få for de to hoteller på hhv. Rådhuspladsen og ved Nyhavn.



Beslutningen om at sælge de to hoteller skyldes tv-dokumentaren “Skattely” på Danmarks Radio i 2003, hvor den 75-årige udlandsdansker følte sig hængt ud som “skatteål og plattenslager.”



Læs mere om den sag ved at bruge Take Offs søgefunktion – skriv som søgeord: Henning Remmen

Skrevet af