Succes med USA-rejser udløser annoncestop

”Salget boomer, vi kan slet ikke følge med. Derfor har vi indtil videre indstillet annonceringen for vores rejser i dagspressen,” siger Henning Schiødt, som sammen med bl.a. sin kone, Lis, driver Travel Partner i Assentoft udenfor Randers.



Bureauet, som er til salg, har dermed udsigt til endnu et rekordår. Det tilbyder alt fra færdige rundrejser, kør-selv i f.eks. motorhomes til storby-, golf- og badeferier i USA og Canada.



Succesen er så udtalt, at ”nogle kolleger kopiere vore produkter. Vi har tit set, at når vi har lanceret en god ide, så har andre det samme næste sæson. Vi lavede for et par år siden aftaler med nogle gode golfklubber i USA – den følgende sæson havde et par andre rejsebureauer samme produkt,” siger Henning Schiødt, som ikke vil sætte navne på de bureauer, som han mener efterligner.



Det privatejede Travel Partner har årligt omkring 5.000 gæster og omsætter for ”over 20 mio. kroner.”



”Men vi kan ikke blive ved i dette tempo, derfor søger vi fortsat en løsning, hvor vi sælger eller fusionerer. Efter omtalen af vor interesse for dette i sidste Take Off, har vi haft henvendelser – men der er ikke faldet noget endeligt på plads,” siger Henning Schiødt.



Travel Partner er noget nær eneste danske rejsebureau, som kun laver rejser til USA og Canada. Og det går godt, for godt. ”Vi har arbejde til 4-5 ansatte mere og må sige nej til rigtig meget – det er et luksusproblem,” siger Henning Schiødt.



Travel Partner har i alle sine 14 år kørt med overskud, men der er som nævnt for meget at lave, så Henning Schiødt vil derfor meget gerne vil tale fusion eller salg.



HB

Skrevet af