Karl-Ulrich Garnadt, chef for Lufthansa i lufthavnen, siger til ATWOnline, at Lufthansa og dets Star Alliance-partnere som bruger den nye terminal, vokser meget hurtigere end forventet i München.
“Fortsætter væksten i det tempo, har vi opbrugt vor kapacitet allerede i 2008,” siger han.
Lufthansa betalte 40% af de 10 milliarder kroner det kostede at bygge den nye terminal. Sammen med lufthavnsmyndighederne skal Lufthansa beslutte, om udbygningsplanerne skal aktiveres.
Lufthansa har 16 langrutefly baseret i München, men ønsker tallet forhøjet til 45 indenfor ti år.
München lufthavn vil også bygge sin tredje landingsbane – i dag kan fly lande samtidig på de to nuværende baner.
Når luftavnen i dag har mest travlt bruges to de nuværende baner allerede deres fulde kapacitet, 89 starter og landinger i timen. Skal München holde sit niveau, skal kapaciteten op på 120 starter og landinger i timen!
I første halvdel af i år steg passagertallet 7%, mens antallet af starter og landinger voksede 6%.
Tagget med: Lufthansa Star Alliance