Så lander Take Offs store Airlines-tema

Således også i det nye martsnummer. Eftersom der findes mange hundrede flyselskaber, kommer vi ikke hele paletten rundt, men koncentrerer os om de vigtigste her til lands og så et par stykker til.



For at et sådant tema kan blive til noget – nu for ottende gang – kræver det selvfølgelig annonceopbakning fra flyselskaberne. Og den fortsætter.



Salgsafdelingen og vi i redaktionen var spændt på, hvordan temaet ville klare sig i år, hvor mange flyselskaber i forhold til sidste år har det rigtig svært.



Men vore bange anelser blev gjort til skamme. 19 flyselskaber og tre lufthavne bookede annoncer til temaet. Dermed endte vi – med annoncer og redaktionel tekst – på imponerende 30 sider; premieren i 2002 var på 18 sider. Men det er vel også i nedgangstider, man skal vise, at der er liv i butikken og håb forude.



Det specielle ved annoncerne i vort Airlines-tema er, at flyselskaberne typisk bringer fotos af sine sælgere m.m. Dermed får rejsebureauerne, for hvem dette tema også er meget populært og informativt, sat ansigter på de sælgere og medarbejdere i help desk osv., hvis navne de måske kun kender fra telefonen, e-mails, brevduer og hvordan man ellers kommunikerer.



Såvel annonceafdelingen som redaktionen har opfordret flyselskaberne til at sende nyheder om bl.a. nye ruter, lukning af andre. Nogle sendte informationer, andre ikke. Vi skriver selvfølgelig også om flyselskaber, der ikke annoncerer – eneste forfordeling er, at de annoncerende flyselskaber alle har foto med i artiklerne; et par andre sneg sig også med!





HB


Skrevet af