Helt centralt i udviklingen af Legoland-parkerne er at gøre dem til såkaldte ressorts med flere attraktioner og overnatningsmuligheder, så folk bliver to-tre dage. Dette gælder også for Legoland i Billund. ”Det er absolut ambitionen. Her i Billund har vi på forhånd øvet os på det, fordi parken allerede har Hotel Legoland med nogle fantastiske temaværelser. Vi har her til morgen talt om at bygge videre på at udbygge temaerne,” siger CEO i Merlin Entertainments Group, Nick Varney.
”Det er en ren forretningsmæssig overvejelse, men hvis markedet er der, er vi klar til at investere i flere overnatningsmuligheder i takt med, at vi får flere helårsattraktioner som f.eks. Sea Life,” siger Legolands direktør, Henrik Höhrman. Årets nyhed i Legoland er netop Atlantis Sea Life, der har været med til at sikre Legoland i Billund den bedste sæsonåbning nogensinde.
”En strategi som vores kan også blive til en selvopfyldende profeti: Jo flere mennesker, der kommer for at overnatte to-tre dage, jo mere vil de opleve. Og jo flere aktiviteter, man tilfører, desto længere vil folk blive,” siger Nick Varney.
(Børsen, d. 21. juni, 2007)