25 millioner kufferter forsvandt

Ifølge Lufttransportfirmaet Sita kom lidt over halvdelen af bagagen med de forkerte fly, mens 16% ikke nåede med de rette fly til tiden. Andre problemer er fejl i billetter og forkert handling i ankomstlufthavnen, skriver bt.dk.

Langt de fleste af de forsvundne kufferter nåede dog frem til den rette modtager indenfor 48 timer, men omkring 850.000 stykker bagage er aldrig blevet hentet eller kan være meldt stjålet.

Selv om de 25 millioner lyder af voldsomt mange kufferter, så er der tale om en betydelig forbedring i forhold til 2008, da der forsvandt 32,8 millioner kufferter. Ifølge Sita betyder et faldende passagertal på verdensplan naturligvis en del, men selv når der tages højde for det, er der tale om en betydelig forbedring.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.