Månedens ankenævnsag – Flyservice ved aflysning

Af Poul Hedemann (foto)



Månedens ankenævnssag gennemgås grundigt i det kommende nummer af Take Off, der udkommer på onsdag. Forinden for du mulighed for at give din mening til kende om følgende klage fra en kunde.



Kunden købte en flybillet til Malaga retur med afrejse fra København. Da flyet, der kom fra udlandet, ikke kunne lande i Kastrup på grund af dårligt vejr, blev afgangen aflyst. Først dagen efter kom kunden af sted.



Flyselskabet siger, at der her var tale om en force majeure-situation. Kunden mener til gengæld, at han er berettiget til kompensation bl. a. fordi:

¤ han ikke fik fortæring i lufthavnen

¤ han ikke blev tilbudt hotelophold, men blot sendt hjem

¤ han ikke fik tilbudt transportudgifter til og fra lufthavnen

¤ hans ferie blev forkortet med et døgn



Nu er sagen afgjort i Ankenævnet. Hvad mener du. Skal der gives den erstatning han ønsker ?

Skrevet af