Ganske vist udtalte Almar Örn Hilmarsson, at de passagerer, som allerede har købt deres billet på de dyre sæder ikke skal frygte, at de bliver rykket sammen på sæder med mindre pitch.
Men han lagde heller ikke skjul på, at det er lønsomheden og lavpriskonceptet, der er i højsædet i det nye selskab.
Maersk Air har det seneste halvandet år investeret tocifrede millionbeløb i at markedsføre det klasseopdelte koncept – oprindeligt med fire klasser, men da man fjernede XL-klassen, blev det reduceret til tre klasser.
Det passer imidlertid ikke ind i Sterlings nuværende koncept.
Om og hvordan samarbejdet med Maersk Air’s code share-partnere, Air France, KLM, Continental m.fl. skal fortsætte, står hen i det uvisse, da lavpriskonceptet ikke matcher disse selskabers systemer.
Almar Örn Hilmarsson har endnu ikke haft tid til at sætte sig ind i hele Maersk Air’s forretning og vil bruge den næste måneds tid til at tilrettelægge omlægningerne.
Tagget med: Air France KLM