Swiss sparer millioner på mad

Swiss sparer årligt 100 mio. CHF, næsten en halv milliard DKK, ved at stoppe gratis servering af mad på sin turistklasse indenfor Europa. Det sagde flyselskabets General Manager for bl.a. Norden, Richard Castle, da han mandag var i København.




Her havde Swiss en præsentation af de menuer, økonomiklassepassagererne nu kan købe på selskabets flyvninger indenfor Europa for 40-50 kroner. Der er bl.a. pastasalat, forskellige sandwich, rigtig salat, morgenmad, kaffe og kager og meget andet.



Swiss, der flyver tre gange på hverdage mellem CPH og dets hovedlufthavn i Zürich, serverer fortsat gratis mad på alle tre klasser på sine oversøiske flyvninger. Swiss har netop introduceret en ny prisstruktur med billigere priser, hvor der kan mikses mellem økonomiklasse og business class.



Såvel Swiss’ nye madkoncept som den nye prisstruktur har været omtalt på Take Off’s hjemmeside og i selve bladet.



I øvrigt var der i weekenden nye presseartikler om Swiss’ fremtid. Søndagsavisen “NZ am Sonntag” i Schweiz citerede anonyme, men ”informerede kilder” for, at Lufthansa er ved at gøre klar til et overtagelsestilbud på det økonomisk trængte Swiss, der håber at blive profitabel i 2005.



Swiss er inde i en stor sparekampagne, der bl.a. har betydet 3.000 færre jobs, udfasning af 34 fly samt nedlæggelse af en række ruter.



En anden løsningsmodel for Swiss’ menes at være medlemskab af Oneworld-alliancen.

Skrevet af