Øster Lindet Rejser ridder stormen af

Af Kirsten Wichmann

Adm. direktør, Øster Lindet Rejser



Svar på DR Kontants forespørgsel til Øster Lindet Rejser



Vi beklager, at der i visse tilfælde har været uklarhed om vores rejsepriser. Vi har derfor ændret vores informationer, så priserne meget tydeligt fremgår som totalpriser, og dermed er helt i overensstemmelse med markedsføringslovens bestemmelser.



Dette har vi allerede taget højde for i foråret i produktionen af det vinterkatalog, der netop er udkommet. Og ligeledes har vi nu også rettet informationerne på hjemmesiden for rejser her i sensommer og efterår. Også i vores on-line booking system er priserne ændret, så totalprisen tydeligt fremgår på første skærmbillede.



Kontant har oplyst, at enkelte af vores medarbejdere har givet ukorrekte og uklare oplysninger om vores priser, tillæg og gebyrer. Det beklager vi naturligvis dybt. Vi har nu indskærpet prisinformation m.v. over for alle medarbejdere, så vores kunder får helt korrekte oplysninger om vores rejser og priser.



Eftersom vi nu oplyser om totalpriser, vil lignende situationer i øvrigt ikke kunne opstå. I den sammenhæng skal jeg også understrege, at ingen kunder har kunnet bekræfte sin rejse uden at kende totalprisen. Vores priser er fair og konkurrencedygtige, og ingen kunder er således blevet snydt eller betalt mere end andre.



I den forbindelse kan vi oplyse, at alle tillæg, gebyrer mv. opkræves – og har været opkrævet – i overensstemmelse med gældende regler. Eftersom vi nu oplyser om totalpriser, vil lignende undren i øvrigt ikke opstå igen.

Skrevet af