Sværere at sælge Bornholmerrejser

“Vi må erkende, at det i år går særligt trægt. Der er slet ikke den efterspørgsel, som vi har været vant til. Det er som om Bornholm ikke har den tiltrækningskraft på vort traditionelle publikum i Hovedstadsområdet, som hidtil har været tilfældet,” siger Anders Kirkegaard, der gennem de seneste tre årtier har drevet Dania Rejser, der er en af landets store udbydere i busrejser.





Han peger på, at det ikke mindst er oplevelsesrejser, der fanger det rejsende Danmarks interesser:

”Vi har i mange år sendt vore kunder til opera i hele Europa både med fly og bus. Her får man, udover nogle afslappede fridage, også en kulturel oplevelse, som det for den enkelte er vanskeligt at skaffe billetter til. Det vil folk gerne. Ferie i sig selv er ikke nok, det skal have indhold. Så det er også udfordringen med hensyn til Bornholm,” siger Anders Kirkegaard.





Den vigende efterspørgsel på Bornholm er derfor ikke tilfældet andre steder:

“Næh, danskerne er såmænd rejselystne nok. Det har vi også glæde af.”

Dania Rejser har heller ingen planer om at droppe Bornholm som destination:

“Men vi bliver nødt til at overveje, hvordan vi kan gøre rejserne mere attraktive og ikke mindst appellere til det publikum, som ikke alene har lyst til at se Hammershus, Rytterknægten og bade ved Balka Strand. Vort hotel på øen, Hotel Balka Strand ligger få meter fra, efter min mening, Danmarks bedste badestrand og hotellet er et af øens bedste spisesteder. Så det er ikke her forklaringen ligger. Det er øgede forventninger til, hvad man skal opleve på sin ferie. Vi tager kundernes signaler meget alvorligt,” understreger han


Skrevet af