Bornholm, Vestjylland og Maersk Air fik priser på ITB

Det blev til to danske førstepladser samt en anden- og en tredjeplads ved prisuddelingen af “Scandinavian Travel Award” på rejsemessen Internationale Tourismus Börse (ITB) i Berlin.




Målet med “Scandinavian Travel Award” er at belønne nytænkning, service og fremragende markedsføring inden for turisme i Nordeuropa. Bag prisen står Nordis Verlag i Hamburg i samarbejde med de nordiske landes turistråd.



Destination Bornholm fik en førsteplads for hjemmesiden, bornholm.info – “En næsten perfekt internetpræsentation,” kaldte juryen siden med en interaktiv guide. Derudover roste juryen – som består af fagjournalister, markedsføringseksperter samt turismeforskere – de gode e-bookingmuligheder samt den aktuelle begivenhedskalender. Et lille minus er manglende oversættelser i det tresprogede tilbud. En glad turistchef, Niels Feerup, lovede i sin takketale at gøre tingene endnu bedre.



Turistgruppen Vestjylland fik en særpris for “Ferie i Vestjylland – tilgængelig for alle.” Juryen anerkender det særlige engagement og ideen bag brochuren “Urlaub in Westjütland – leicht gemacht für alle” og hjemmesiden, visithandicapguide.com




Turistchefen Anni Hornum sagde: “Det er vigtigt, at alle kan tilbringe en skøn ferie hos os – lige meget om de har et handicap eller ej. Og med handicap mener vi ikke kun folk i kørestol, men også blinde eller døve. For eksempel kan blinde også opleve vores hjemmeside, visithandicapguide.com/akustisk”




Anni Hornum var på podiet to gange, for Vestjylland blev også nr. 2 i kategorien “Bedste side på internet” med visitvestjylland.com



OGSÅ PRIS TIL MAERSK AIR




Maersk Air fik andenpladsen i kategorien “Bedste transportør”, mens Dansommer kom på tredjepladsen i kategorien “Bedste rejsearrangør”. Maersk Air bliver belønnet for de gode flyforbindelser fra Tyskland til Skandinavien, især til Vestdanmark og Færøerne. Også den gode service blev anerkendt (ergonomiske sæder, frisk tilberedt mad, præcision etc.)




Hos Dansommer fremhævede juryen den turistiske genoplivning af hidtil ukendte regioner samt markedsføringen af helt nye overnatningsformer f. eks. herregårde, slotte og bondegårde.

Skrevet af