31% foretrækker sne for sol

Skisæsonen er kun få måneder væk, og for knap hver tredje betyder den årlige ferie til fjeld eller alper mere end en sommerferie under sydens sol. I hvert fald ifølge en ny undersøgelse, som FDM travel har foretaget blandt rejsende der også står på ski. Her svarede 31 pct., at skiferien betyder mere end sommerferien.

”Vi ved, at aktiv ferie sammen med familie eller venner, er noget mange prioriterer højt. Her kan man være sammen om at stå på ski, og man kender så at sige programmet. For mange er skiferier ofte også forbundet med tradition, både i forhold til hvem, man rejser med og destinationen. Alt sammen noget som gør det til en sikker succes,” siger udviklings- og salgschef i FDM travel, Line Danvad.

45% svarer, at de tager på skiferie en gang om året, mens 11% siger, at de tager på ski flere gange om året. Det fremgår også, at de fleste er ganske rutinerede skiløbere. Hele 68% svarer, at de har stået på ski i seks år eller mere.

”Svarene harmonerer med den positive udvikling, vi har oplevet de senere år. En udvikling, der hænger sammen med, at det både er muligt at være sammen på pisterne om dagen og hygge om aftenen. Samtidig finder man på destinationerne pister og niveauer, der passer til familiens enkelte medlemmer,” siger Line Danvad.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.