Katastrofen i Asien bliver dyr for rejsebranchen

Flodbølgen i Asien kommer til at koste rejsebranchen dyrt, selvom ingen på nuværende tidspunkt har overblik over hvor dyrt.
Dels sender rejseselskaberne ekstra fly og personale til de katastroferamte områder, dels afbestilles fly og hoteller til de 20.000 danskere, som har købt billet til Thailand og Sri Lanke i januar, og det er denne procedure, der er skyld i de ekstra omkostninger.
Salgs- om marketingsdirektør i MyTravel, Jan Vendelbo siger om de økonomiske tab: ”Der er ingen tvivl om, at katastrofen kommer til at koste rigtig mange penge. Indtil videre 10 mio. kr. for MyTravel i hele Norden – måske for Danmark alene, når man ser på, hvad vi mister i indtægter også.”
I denne situation er det vigtigt for de økonomiske tab for rejsebureauerne, hvordan de er forsikret. De fleste bureauer er forsikret – men ikke mod naturkatastrofer. Jan Vendelbo vil derfor heller ikke afvise, at MyTravel vil reoverveje sine forsikringer efter katastrofen.
(Berlingske Tidende, 5/1)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.