Næste år bliver bedre

”Det vender næste år… Vi er begyndt at få MICE-bookinger for 2010. MICE-rejser er jo ikke bare for skæg, men mange firmaer holder igen i år med MICE,” siger adm. direktør for Hemingway’s, Henrik Lewis-Guttermann, til Take Off.



MICE er en forkortelse for Meetings, Incentives, Conferences & Events/Exhibitions – altså erhvervsturisme.



2/3 af Hemingway’s kommer fra MICE-området. Resten er primært leisure, navnlig Afrika, men bureauet i København sælger også i stigende grad badeferier til Fjernøsten og rundture i Mellemøsten. ”Salget af leisure er faktisk højere end i fjor,” siger Henrik Lewis-Guttermann.



Hemingway’s har netop – som følge af det svigtende MICE-salg – opsagt to af sine seks medarbejdere.



”Det er ikke politisk korrekt for firmaerne at tage på MICE-ture i en tid, hvor man fyrer kolleger. Men det kommer igen næste år, men så bliver det mere MICE-rejser til f.eks. Rom end til Bangkok – selv om det måske er billigere at bo i Bangkok. Det handler om signalværdien internt i et firma.

Det er på samme måde når folk køber ferierejser i dag. Det ser ikke ”pænt ud” at købe en overdådig ferierejse i denne tid, så tager kunderne hellere en lidt mere besked rejse i år,” siger Henrik Lewis-Guttermann.



Han ejer halvdelen af Hemingway’s, den anden halvdel har Profil Rejser.



HB

Skrevet af