Hjemmeside fortæller godt og skidt om rejsemål

Man skal ikke tro på alt, man læser – heller ikke når feriebranchen reklamerer med evigt solbeskinnede strande, hyggelige basarer og havudsigt.



Her melder Zoover.dk sig nu på det danske marked – efter den for fire år siden åbnede i Holland for at give turister et værktøj til at skille avnerne fra hveden, de ægte stjernehoteller fra skrækoplevelserne.



Ideen er, at en potentiel turist kan bladre i beskrivelser af over 177.000 hoteller i ca. 30.000 byer verden over og se, hvad andre mener om samme rejsemål.



På Zoover.dk kan besøgende fortælle, hvad de synes om hoteller og miljøer og uploade billeder og videoer. Der er såvel solbeskinnede strande og hyggelige naboer som rådne badeværelser.



Alle hoteller markeres på et satellitkort, så man kan se afstanden til metro eller støjende motorveje.



Forretningsrejsende kan også have glæde af Zoover, som f.eks. viser hoteller tæt på forretningskvarterer, messehaller osv.



Zoover har årligt 40 millioner hollandske besøgende, men vil gerne vokse på det nordiske marked.



Til at styre hjemmesidens ekspansion i Danmark, er Yannis Panagopoulos ansat som landechef. Han kender rejsebranchen fra fire år som salgs- og marketingmanager for rejseportalen MyGreece.travel med base i Birkerød nord for København.

Skrevet af