WoCo kritiserer mangel på branding af København

Han er derfor kritisk over for at regeringens planer for markedsføring af Danmark ikke indebærer en særlig branding af landets eneste storby.



Ellers er det verdenshovedstæderne, der har deres traditionelle aktiv og sikrer dem topplacering.



Paris er romantik, Milano er stil, New York er energi, og Sydney er kendt for OL og Utzons operahus. Men København er også et stærkt brand i byernes kappestrid om at tiltrække sig verdens opmærksomhed



Den internationale brandingekspert Simon Anholt offentliggjorde i går en ny rapport om storbyers brandingværdi, der bygger på svar fra 15.255 personer i 20 lande.



Den danske hovedstad klarer sig markant bedre end Stockholm og Oslo.



»Folk rundt omkring i verden ser København som Skandinaviens hovedstad«, siger Anholt:



»Den Lille Havfrue og melodien ’Wonderful Copenhagen’ er et postkort på folks indre nethinde. Det kan Stockholm og Oslo ikke konkurrere med«.



Her følger listen:



1. Sydney, 2. London, 3. Paris, 4. Rom, 5. New York, 6. Washington DC, 7. San Francisco, 8. Melbourne, 9. Barcelona,

10. Genève, 11. Amsterdam, 12. Madrid, 13. Montreal, 14. Toronto, 15. Los Angeles, 16. Vancouver, 17. Berlin, 18. Bruxelles, 19. Milano, 20. København, 21. München, 22. Tokyo, 23. Boston, 24. Las Vegas, 25. Seattle, 26. Stockholm, 27. Chicago, 28. Atlanta, 29. Dublin, 30. Edinburgh, 31. Philadelphia, 32. Oslo, 33. Lissabon, 34. Prag, 35. Singapore, 36. Helsingfors, 37. Hongkong, 38. Dallas, 39. New Orleans, 40. Sankt Petersborg, 41. Rio de Janeiro, 42. Buenos Aires, 43. Beijing, 44. Seoul, 45. Reykjavik, 46. Budapest, 47. Shanghai, 48. Moskva, 49. Johannesburg, 50. Mexico By,

51. Warszawa, 52. Havana, 53. Jerusalem, 54. Bangkok, 55. Kairo, 56. Dubrovnik, 57. Mumbai, 58. Manila, 59. Lagos,

60. Nairobi


Skrevet af