TIA investerer 22 mio. i nye websider

I et forsøg på at få tabte turister tilbage til USA, har TIA ( Travel Industry Association) fået en bevilling på 3,9 mio. Dollars ( omkring 22 mio.kr) af det amerikanske handelsministerium. Pengene skal TIA bruge til i samarbejde med en række partnere, at lave flere nye websider på forskellige sprog. Websiderne skal udvikles og sættes i brug i løbet af de næste ni måneder.

“Som den organisation der repræsenterer interesser for hele USAs rejseindustri, er vi i en unik position til at skabe verdensklasse websider, der vil give relevant og meningsfuld information til rejsende fra nøglemarkeder over hele verden,” siger Roger Dow, President og Chief Executive Officer, TIA. Dow understregede hvor vigtigt det er, at få flere internationale turister til USA. Siden 9/11 er antallet af internationale turister faldet 17 procent, og USAs del af verdens turisme er faldet 36 procent siden 1992. “Flere internationale turister til USA vil gavne vort image rundt omkring  verden, og give en bedre økonomi i USA.

Disse websider er vigtige som et første skridt i en seriøs kampagne for at markedsføre USA som en turistdestination i resten af verden,” siger Dow.

Skrevet af