4 ud af 5 benytter automatisk check-in

Selv på en stegende hed sommerdag en af sæsonens travleste rejseweekender i Københavns lufthavns airconditionerede Terminal 3 svedes der, men de lange køer ved check-in skrankerne er afløst af en smidigt glidende trafik, fordi folk i stor stil har taget automatisk check-in til sig.

 

Også i Billund lufthavn er man glad for automatisk check-in, fortæller marketingschef, Jesper Klausholm.

 

”Folk vil selvfølgelig meget hellere bruge tiden i afgangshallen end i check-in køen. Automatisk check-in har vist sig at være en fordel hele vejen rundt – både for passagerer, flyselskaber og for lufthavnen.”

 

Adm. direktør Søren Falk Lauritsen er glad for, at teknologien udnyttes i lufthavnen, og rejsebureauet ’klæder deres gæster på’ ved – sammen med rejsebeviset – at sende et brev, der forklarer, hvordan man checker ind automatisk.

 

“Det betyder, at folk kommer betydeligt hurtigere igennem. I spidsbelastningsperioder sparer gæsterne op mod halvdelen af tiden i forhold til førhen. Ifølge lufthavnsrepræsentanterne benytter ca. 80% af Falk Lauritsens gæster sig i dag af tilbuddet. Nogle af vores ældre gæster kan fortsat godt være lidt skeptiske, men der er medarbejdere til at hjælpe, og når først man har prøvet det én gang kan de fleste se, hvor nemt og hurtigt det faktisk er. Der kan stadig være kø ved bagagedrop i spidsbelastningsperioderne, men det er ingenting i forhold til tidligere”, siger han.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.