Amerikansk stat vil øge synlighed i Skandinavinavien

“Det er en meget spændende opgave, som pludselig dukkede op her i starten af Pow Wow,” siger ejer og adm. direktør for Atlantic Link, Karin Gert Nielsen, til Take Off.

Det danske GSA-bureaus nye kunde er delstaten New York, som ønsker sig mere synliggjort paa det skandinaviske marked. Skandinaverne skal inspireres til at rejse i den store stat, som bl.a. omfatter den amerikanske side af Niagara Vandfaldene samt Long Island uden for New York City. Selve New York City har egen turistrepræsentation i Skandinavien.



“I første omgang skal vi lejlighedsvis være agent for New York-statens turistmyndigheder arrangementer og hjælpe dem med at gøre sig mere kendte i Skandinavien,” siger Karin Gert Nielsen.



Hendes firma må dog sige farvel til at være fast repræsentant for en anden amerikansk kunde, Capital Region, der omfatter delstaterne Maryland, Virginia og forbundshovedstaden Washington DC.



“Både Capital Region og vi i Atlantic Link har været glade for samarbejdet, men det var ventet, at der ville blive skruet ned for det, efter Icelandair i januar i år lukkede sin rute til Baltimore i Capital Region. Men Atlantic Link vil stadig på lejlighedsbasis repræsentere og assistere Capital Region i Skandinavien med fx agent ture – og vi beholder vores tætte tilknytning til regionen, fordi vi også er GSA for butikshotelkæden Kimpton, som foreløbig har 7 hoteller i DC og 3 i regionen – samt flere på vej,” siger Karin Gert Nielsen.



HB


Skrevet af